vineri, 4 septembrie 2015

Robyn Schneider - Inceputul tuturor lucrurilor

   Descriere: 
     Inceputul tuturor lucrurilor este un roman liric, sfasietor si plin de umor despre cat de greu este sa joci rolul pe care se asteapta toata lumea sa-l joci si despre cum pot izvori inceputuri noi din finaluri abrupte si tragice. 
     Ezra Faulkner trebuia sa fie regele balului, dar asta a fost inainte - inainte ca iubita sa-l insele, inainte ca un accident de masina sa-i sfarame genunchiul si inainte sa se indragosteasca de fata cea noua, Cassidy Thorpe.
     Ezra, baiatul perfect si admirat de toti este convins ca oamenii sunt sortiti ca la un moment dat pe parcursul existentei lor sa apara o tragedie - o singura intamplare, - in urma careia viata este privita cu alti ochi, abia atunci fiindu-le dat sa traiasca lucruri cu adevarat importante. Momentul lui tragic, de cumpana, a sosit atunci cand era pregatit sa le piarda pe toate: intr-o noapte ingrozitoare, un sofer neatent ii distruge genunchiul lui Ezra, cariera lui sportiva si viata sociala. 
     Acum, ca nu mai e candidatul preferat pentru titlul de Regele Balului, Ezra ajunge la masa exclusilor unde o cunoaste pe Cassidy Thorpe. Cassidy e diferita de toti oamenii pe care Ezra i-a intalnit vreodata -  e fireasca fara sa faca eforturi si extraordinar de inteligenta.
         Impreuna, Ezra si Cassidy descopera flash mob-urile, comorile ingropate si un pudel care ar putea fi reincarnarea lui Jay Gatsby. Dar pe masura ce Ezra se dedica unor studii noi, unor prieteni noi si unei iubiri noi, descopera ca unii oameni, aidoma cartilor, sunt usor de interpretat gresit. Si acum trebuie sa analizeze: daca acel moment tragic, de cumpana, a lovit deja, ce te mai faci atunci cand esti nevoit sa infrunti ghinioanele care nu inceteaza sa apara?

       Gandurile mele:
        Datorita putinului timp de care beneficiez si datorita numeroaselor carti ce se afla in wish list imi este din ce in ce mai greu in ultima perioada sa ma decid asupra cartii pe care sa o citesc.
        In legatura cu aceasta carte inca incerc sa ma decid daca mi-a placut(...macar putin) sau a fost o  pierdere de timp.
        M-am apucat sa o citesc(dupa ce i-am citit  descrierea, bineinteles) cu gandul ca este o alta poveste de dragoste tipic adolescentina, dar curioasa asupra aspectelor cu care scriitorii contemporani incearca sa convinga tanarul public si nu numai.
        La prima vedere(dupa ce am intors-o pe toate partile, i-am aproximat numarul de cuvinte si greutatea :)), bineinteles ca glumesc doar n-oi fi un geniu malefic) tot ce am constatat a fost ca...nici macar coperta nu ma atragea. Adesea cand decid ce urmeaza sa citesc coperta ar un puternic impact asupra deciziei mele. De aceasta data tot ce am putut sa disting in aceasta coperta a fost...GALBEN si un roller coaster despre care nu-mi dau seama de unde vine si unde poate duce. 
         Scriitoarea da startul printr-un ritm lejer si amuzant de unde am sustras un mic fragment:

  ,,Uneori, cred ca toata lumea are o tragedie care abia asteapta sa i se intample, ca oamenii care cumpara lapte imbracati in pijamale sau cei care se scobesc in nas la semafor sunt doar la cateva secunde distanra de un dezastru. Ca viata fiecarui om, indiferent de cat de banala ar fi, are un moment in care va deveni iesita din comun - o singura intamplare care va declansa toate intamplarile cu sens de dupa aceea.''

          Mi-a placut acest inceput al cartii, motiv pentru care am dat gata aproximativ jumatate din carte in seara aceea. 
          Are vreo importanta ca undeva prin capitolul 4 al cartii, eleva cea noua a liceului, Cassidy Thorpe , ii povesteste lui Ezra cum i-a fost furat portofelul de catre tigani la Castelul Lui Dracula ? 
          In fine, trecand peste acest aspect deranjant lectura a fost una usoara si tot pe atat de amuzanta. Personajele sunt unele complexe, desi bine caracterizate initial spre sfarsitul lecturii ele se dovedesc a fi total opuse si demonstreaza oricaruia dintre cititori ca orice opinie formata pe parcursul lecturii poate fi una cat se poate de eronata, iar aparentele personajelor pot fi inselatoare.
          Nu stiu daca sa recomand aceasta lectura sau nu. Am citit foarte multe recenzii negative sau cel putin neutre. In ciuda acestui fapt ele nu au avut vreun impact asupra deciziei mele de a lectura aceasta carte desi nu sunt tocmai multumita de ea. Pana data viitoare lectura placuta indiferent ce cititi! 



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

My story as a BOOK ADDICT! Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang