sâmbătă, 12 septembrie 2015

Ana Manescu - Quasar

  Autor: Ana Manescu
  Titlu: Quasar
  Data aparitiei: Februarie 2015
  Colectia: Radical din 6
  Numar pagini: 144


   Descriere:
  ,,Ana Manescu este o scriitoare tulburator de generoasa:  ea nu impartaseste cu cititorii doar ceea ce este la suprafata, explicit, nedureros, bland; ii plac subteranele, ascunzisurile, visele uitate, amenitarile mute, teama fiintei de ea insasi, intunericul care are nevoie doar de o scanteie pentru a se preschimba in lumina orbitoare. Si ni le ofera pe toate, cu sinceritate si o delicatete care nu se mai regaseste in nicio alta carte pe care ai pute-o citi vreodata. Quasarul poate construi o lume si o poate exploda intr-o bataie de aripi. Pentru ca totul si nimicul inseamna altceva numai dupa ce au fost atinse de iubire.
 
       ,,Ana scrie despre acele clipe in care esti cel mai adevarat tu care a exitat vreodata. Si esti cel mai mult tu cand esti prins in iubire, ca intr-o capcana de soare.'' - Cristina Nemerovshi


       Parerea mea:
       Pentru inceput pot spune ca imi place extraordinar de mult coperta. Mi se pare foarte inspirata si foarte..captivanta. M-as putea uita la ea ore in sir.
   
     In fiecare dintre cele 11 capitole ale cartii autoarea ne surprinde cu o noua ,,povestioara'' despre temerile si framantarile interioare ale oamenilor. Tot ce au in comun cele 11 capitole se rezuma la doua dintre cel mai deosebit de marcante experiente: iubirea si moartea.

           ,,Daca alegi sa traiesti, atunci alegi sa si mori.''
                                                   (Jostein Gaarder - Fata cu portocale)

     Lectura nu a fost una usoara. Dimpotriva, pot spune ca am abandonat cartea de vreo doua ori, dar ceva m-a facut sa ma tot intorc. Descriere mai buna decat cea care se afla pe coperta cartii nu exista, deci orice as zice in acest moment este de prisos.
     Unele capitole mi s-au parut mai frumoase decat altele, asa cum si unele capitole mi s-au parut poate mai greu de urmarit decat celelalte...Am uzat o multime de etichete pentru a evidentia cumva paragrafele care mi-au placut, dintr-un motiv sau altul, asa ca acum imi este tare greu sa aleg doar cateva dintre ele pentru a va starni cutiozitatea...

                  ,,- Te iubesc mereu, nu doar cand suntem fericiti. Si mi-e dor de tine si cand esti langa mine. Nu stiu cum te poti abtine sa nu te gandesti mereu la mine pentru ca eu m-am apucat sa tin jurnale ca sa nu-ti scriu tie. Vreau sa vezi si tu cum e sa te trezesti noaptea din ora in ora, nervos fiindca m-ai tot visat si pentru ca niciodata nu ramanem impreuna. Mi-as dori sa fii si tu maniac, gelos, posesiv, obositor si foarte, foarte obosit.''

                  ,,- In gradina asta nu se vorbeste, nu se priveste, nu se gandeste. Aici ne iubim cu ochii inchisi si scoth peste buze, aici nu stim daca zambim sau ne strambam, daca plangem sau transpiram.''

                  ,,- E de datoria fiecaruia sa salveze o viata. Asa ai sa mori, salvand pe cineva, ai priceput ? Altfel nu are niciun rost, ii spuse bunicul inainte sa plece din camera. ''

                  ,,Ai inventat o versiune mai frumoasa. O masca pe care sa o purtam in lume. Dar dimineata, cand am ochii rosii, inainte sa fumez o tigara si sa beau un ceai negru, m-ai mai iubi? Cand as fi nespalat pe dinti, incoerent, transpirat, ti-ai ascunde fata in gatul meu si mainile sub tricoul ala gaurit? M-ai iubi si fara artificii? M-ai iubi la fel de tare? Si m-ai lasa sa te cuprind intreaga, sa te vad goala, sa te sarut lenes? Mi-ai spune, somnoroasa, ca nu mai ai nevoie de nimic? ''

                 ,,Cand incepe, iubirea insumeaza fluturi, libelule, basme, parcuri, ploi, nisip, ochi zgaiti in toiul noptii, tremur, cutremur, curaj, curaj de razboi, curaj de mama. Cand incepe, iubirea inseamna totul. Cand se termina, totul inseamna altceva.''

                                                                    9/10









0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

My story as a BOOK ADDICT! Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang