sâmbătă, 5 septembrie 2015

A.J. Kazinski - Somnul si moartea

        Autorul bestsellerului ,,Ultimul om bun''.
        A.J. Kazinski este pseudonimul sub care semneaza Anders Ronnow Klarlund si Jacob Weinreich. Colaborarea lor a inceput in 1999, dupa ce Klarlund a realizat scenariul filmului ''Besat'' (Possessed). Incantat de aceasta realizare, Jacob Weinreich, la randul sau scenarist si scriitor, care a mai publicat independent trei romane si peste 20 de carti pentru copii, l-a contactat pe Anders Ronnow si au inceput sa lucreze impreuna.
        La Editura Trei a aparut, in 2002, romanul lor de debut, Ultimul om bun.

        Descriere:
        Pentru prima data, Niels Bentzon da gres.
        Intr-o noapte, la Copenhaga, o femeie cu un mesaj enigmatic scris pe mana se arunca de pe un pod. Desi a fost chemat Niels Bentzon, negociatorul politiei din Copenhaga, acesta nu a reusit sa o convinga pe femeie sa renunte la gestul sau. Niels va descoperi ca victima nu era doar o simpla femeie labila psihic care sa sinucis, ci o prim-balerina la Teatrul Regal, care disparuse de doua zile. 
         In timp ce orasul e sufocat de canicula, ancheta cunoaste noi rasturnari de situatie in clipa in care autopsia dezvaluie ca femeia fusese deja inecata si resuscitata inainte sa se arunce de pe pod.
         Atunci cand ajunge in sanul unei asociatii secrete care practica moartea clinica, Niels Bentzon descopera ca se afla pe urmele unui criminal misterios si foare meticulos...

         Gandurile mele:
         Sunt putin suparata pe mine deoarece atunci cand am dat startul lecturarii acestei carti nu am verificat in prealabil bibliografia  autorului. M-am aruncat cu capul inainte si am constatat prea tarziu ca inaintea acestui roman asteapta sa fie citit un altul.
         Asa cum am spus, ,,Somnul si moartea'' este cel de-al doilea volum rezultat din colaborarea dintre regizorii Anders Ronnow Klarlund si Jacob Weinreich. Este un roman politist ce imbina latura politista a romanului cu alte domenii cum ar fi filosofia, medicina si baletul. Latura stiintifica a romanului prezinta experienta mortii iminente, pusa in discutie pe tot parcursul romanului si pe care se bazeaza actiunea romanului.
         Nu am intampinat nici o posibila problema datorata faptului ca volumul anterior este inca necitit de mine. Urmeaza sa-mi fac putin timp si pentru acesta tinand cont ca ma asteapta cumintel si ca mi-a plcut foarte mult acest volum chiar daca urmeaza sa fie citit in ordinea gresita. :)
         Un element de noutate spre deosebire de alte romane politiste il reprezinta imbinarea planurilor narative. Astfel, succesiv, capitolele ne prezinta gandurile si framantarile interioare ale mai multor personaje ce participa direct la actiune romanului.
        Recomand cu mare drag acest roman pasionatilor de lectura, iubitorilor de carti foate bine scrise si iubitorile de romane politiste palpitante.

                                                          10/10

2 comentarii:

  1. si eu am patit acelasi lucru: am citit volumul 2 fara sa stiu ca exista un folum introductiv. Cum bine ai zis nu se observa nici o problema ca nu am citit primul volum.Sfarsitul mi s-a parut totusi cam brusc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu m-am asteptat nici o clipa ca romanul sa se termine asa. Ma refer la cum s-a elucidat cazul in privinta sotiei si fetitei celui ce savarsea crimele. Nu ma gandeam ca lucrurile vor lua o asa turnura. A fost ca o palma care te ia prin surprindere. Putin neclar si da, poate putin brusc. Mi-a placut mult oricum. :)

      Ștergere

 

My story as a BOOK ADDICT! Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang