sâmbătă, 26 septembrie 2015

Lisa Gardner - Vecinul

  Autor: Lisa Gardner
  Titlul: Vecinul
  Data aparitiei: Octombrie 2015
  Editura: Litera
  Numar pagini: 560


  Descriere:
O casa perfecta. O familie perfecta. Un secret mortal...O tanara mama, blonda si draguta, dispare din casa ei din South Boston, lasand in urma un singur martor - fiica de patru ani - si un sot chipes si secretos. Din clipa in care detectivul D.D. Warren intra in confortabila casa a familiei Jones, instinctul ii spune ca ceva nu este in regula la imaginea de asanblu pe care cuplul s-a straduit atat de mult sa o creeze. In timp ce viata unei femei disparute se afla in pericol si o furtuna ameninta sa izbucneasca in presa, D.D. trebuie sa-si dea rapid seama daca Jason Jones este vinovat sau doar incearca sa ascunda ceva. Prioritatea ei numarul unu devine aceea de a sta in calea potentialului ucigas si de a apara noua posibila victima, un copil nevinovat, care a vazut - poate - prea multe.

,,Cel mai captivant roman al sau de pana acum... [Gardner este] o povestitoare neintrecuta.''
 The Providence Sunday

,,Fascinant...extrem de antrenant...plin de rasturnari de situatie spectaculoase.'' 
Publishers Weekly

,,O carte care il pune pe ganduri pe cititor si ii produce fiori. O realizare de geniu marca Gardner!''
Romantic Times Book

,,Iubitorii genului ar trebui sa fie vertizati sa isi inchida bine usile inainte de a se apuca de citit.'' 
Bookpage

,,Fara indoiala, cel mai complex roman al lui Gardner... o adevarata incantare pentru fanii autoarei.''
Booklist


      Sunt de parere ca acea descrierea a cartii afisata pe coperta nu prea face cinste acestui frumos roman politist. Cred ca este prima data cand ma confrunt cu o situatie asemanatoare si cand consider ca se putea mai bine de atat. Cartea s-a dovedit a fi cu mult peste asteptarile si standardele mele stabilite in raport cu descrierea. Nu stiu cum e la voi, dar la mine coperta si descrierea conteaza mult in alegerea unei carti. In situatia de fata insa...nu a prea functionat. 
      Desi initial eram hotarata sa trec cu vederea aceasta carte, in ciuda faptului ca o achizitionasem, si desi pe moment gandeam ca am descoperit aceasta carte destul de tarziu de la aparitie(2011), ma bucur sa constat acum ca nu este niciodata prea tarziu pentru o carte buna.
       
,,M-am intrebat mereu ce simt oamenii in ultimele lor ore de viata. Stiu ei oare ca va urma ceva ingrozitor? Presimt tragedia care pluteste in aer si ii aduna in jurul lor pe cei dragi? Sau este unul dintre acele lucruri care, pur si simplu, se intampla? O mama care isi duce la culcare cei patru copii, incercand sa isi aduca aminte carei vecine i-a venit randul sa-i ia a doua zi pe pusti cu masina de la scoala, facandu-si griji ca lasase rufele nespalate si ca soba scotea iarasi zgomotul acela neobisnui, pentru ca apoi sa auda un scartait ciudat venit dinspre hol. Sau adolescenta care viseaza la cumparaturile pe care le va face sambata cu prietena ei cea mai buna, insa, cand deschide ochii, descopera ca nu este singura in incapere. Sau tatal care se trezeste brusc din somn, spunandu-si: ,,Ce mama dracului se petrece?'' chiar in clipa cand un ciocan il pocneste intre ochi.''

       Nu intentionez sa intru mai in detaliu in ceea ce priveste subiectul. Se spun deja prea multe lucruri in descrierea cartii. Actiunea este una complexa si antreneaza un numar mare de personaje. Nu de putine ori insa soarta se dovedeste nu tocmai favorabila lor. O sa mai spun doar ca este o carte minunata, am parcurs-o rapid chiar daca este alcatuita din aproape 600 de pagini. Am descoperit ca am o usoara inclinatie catre cartile politiste. Le-as ciuguli in permanenta. Tocmai latura asta a fost cea decisiva in minunata alegere de a citi sau nu cartea. 
       Este plina de suspans, extraordinar de palpitanta, cum de altfel orice carte din categoria asta ar trebui sa fie, si chiar daca ma repet, extraordinar de complexa. Nu stiu daca a fost doar cazul meu, dar in timp ce lecturam mi-am facut fel de fel de ipoteze privind vinovatul, de altfel, ca la fiecare carte de genul. Daca scriitoarea ar tine cont de ele ar avea subiecte pentru muulte alte romane politiste. 
        Amatorilor de astfel de carti sigur o sa le placa aceasta carte. Lectura placuta insa si celorlalti. 

10/10

2 comentarii:

  1. Am citit și eu acest thriller. Doamne, l-am devorat, așa mult mi-a plăcut. Ideea a fost super, răsturnările de situație au fost din plin și suspanul a primat! :) Mulțumim pentru recenzie.
    Îți recomand din colecția ast ași „Te-aș recunoaște dintr-o mie”. Merită!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc si eu. :D Momentan am inceput ,,Trenul orfanilor'', dar o sa-ti urmez sfatul si o sa citesc si acea carte imediat cum termin cu aceasta. :)

    RăspundețiȘtergere

 

My story as a BOOK ADDICT! Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang